دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یارانه معیشتی، امشب قابل برداشت است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سال گذشته ۴۲۸۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود + جزئیات فعال کارگری: کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران همکاری کنند واکنش شخصیت‌های اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور مصرف گاز در ایران ۶ برابر متوسط جهانی وضعیت پرشدگی سد‌های خراسان‌رضوی و کشور + جدول (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اونس جهانی رکورد زد بورس تعطیل شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد
سرخط خبرها

فرونشست در مسیر راه‌آهن تهران-مشهد جدی است

  • کد خبر: ۱۹۸۶۳۹
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
فرونشست در مسیر راه‌آهن تهران-مشهد جدی است
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: در چندین مسیر ریلی و فرودگاه‌ها موضوع فرونشست را مورد مطالعه قرار دادیم و یکی از مسیرهای ریلی که موضوع فرونشست در آن جدی بوده، راه‌آهن تهران-مشهد است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بیت‌الهی درباره فرونشست در محدوده زیرساخت‌های حمل‌ونقل اظهار داشت: در چندین مسیر ریلی و فرودگاه‌ها موضوع فرونشست را مورد مطالعه قرار دادیم و یکی از مسیرهای ریلی که موضوع فرونشست در آن جدی بوده، راه‌آهن تهران-مشهد است به‌طوری‌که در نقاطی از این راه‌آهن آثار فرونشست کاملاً مشهود است. 

وی ادامه داد: در این مسیر ریلی در قطعه نزدیک به ورامین در ایستگاه حوالی ابردژ و در ادامه مسیر نزدیک به ایستگاه نیشابور آثار فرونشست مشهود و بسیار هم خطرناک است.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: با توجه به بروز شکاف و حفرات، احتمال اینکه این مسیر ریلی و خطوط، ریزش داشته باشد، وجود دارد. این خطر بالقوه محتمل است از این رو باید اقدامات مقابله‌ای و تمهیدات مهندسی دیده شود و راهکارهایی وجود دارد و می‌توان اقداماتی انجام داد تا خطر فرونشست را به حداقل رساند.

بیت‌الهی با بیان اینکه برای راه‌آهن تهران - مشهد اقداماتی را انجام داده‌ایم، افزود: شکاف‌ها و حفرات را با موادی پر کردیم و می‌توان با روش عایق‌بندی جلوی گسترش این عوارض به حریم ریل را گرفت. این اقدامات در دنیا هم تجربه شده‌ است و تمام مواد و تجهیزات و دانش تخصصی آن در کشورمان وجود دارد و موانعی از این بابت وجود ندارد. 

وی با اشاره به انتشار اخباری درباره خطر فرونشست در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: اثرات فرونشست در فرودگاه مهرآباد نمایان و مشهود نیست و حاشیه‌های پهنه فرونشستی جنوب غرب تهران در مجاورت این منطقه قرار گرفته و فعلاً نگرانی وجود ندارد اما با تدوام روندی که درباره کاهش آب‌های زیرزمینی وجود دارد، احتمال این است که در سال‌های آینده مشکلاتی ایجاد شود و باید شدت این روند مانیتور و رصد شود اما این‌گونه نیست که باندهای پرواز فرودگاه مهرآباد در معرض فرونشست قرار داشته باشد. 

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به نرخ فرونشست در ایران تأکید کرد: نزدیک به ۵ تا ١٠ درصد فرونشست‌های دنیا در حدود ١٠ تا ١٢ سانتیمتر است و اغلب فرونشست‌های دنیا نرخ کمتر از ١٠ درصد دارند اما ٣ تا ۴ درصد فرونشست‌ها در دنیا بیش از ٢٠ درصد است و در ایران در چند استان نرخ فرونشست بیش از ٢٠ درصد است و به طور متوسط نرخ فرونشست در ایران بیش از ١٠ درصد است.

بیت‌الهی گفت: ایران جزو کشورهای پرخطر در فرونشست در دنیاست به‌طوری‌که ۵درصد فرونشست‌های دنیا چنین نرخ‌های بالایی دارند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->